тесты


                                    Тэсты “ Чалавек і свет” 1 клас
 Тэст 1
Прырода і чалавек. Восеньскія змены ў нежывой прыродзе,у жыцці раслін, жывёл і чалавека

1.Выберыце назвы месяцаў восені:
а) снежань, студзень, люты;
б) верасень, кастрычнік, лістапад;
в) чэрвень, ліпень, жнівень.
2.Знайдзіце аб’екты жывой прыроды:
а) матылёк, бяроза, рамонак;
б) парта, крэсла, мяч;
в) сонца, камень, вада.
3. Выберыце назвы дрэў:
а) шыпшына, маліна, каліна;
б) рамонак, дзьмухавец, канюшына;
в) елка, асіна, дуб.
4.Жалуды – гэта плады:
а) ляшчыны;
б) дуба;
в) елкі.
5. З надыходам восені першымі ў вырай адлятаюць:
а) ластаўкі і стрыжы; !
б) дзікія гусі і качкі;
в) жураўлі і буслы.


Тэст 2
Восеньскія змены ў нежывой прыродзе, у жыцці раслін, жывёл і чалавека

1. Якая пара года ідзе за летам:
а) зіма;
б) восень;
в) вясна.
2.Сонца, паветра, вада, каменне – гэта:
а) жывая прырода;
б) прадметы, зробленыя чалавекам;
в) нежывая прырода.
3. Расліны, якія маюць не адзін ствол, а некалькі стволікаў – гэта:
а) кустарнікі;
б) дрэвы;
в) травяністыя расліны.
4. Канюшана – гэта:
а) кустарнік;
б) травяністая расліна;
в) дрэва.
5. Для чаго дрэвы восенню скідваюць лісты?
а) каб выраслі вясной новыя лісты;
б) ратуюцца ад “зімовай засухі”;
в) каб не абламаліся галінкі.

Тэст 3
Правілы асабістай гігіены. Рэжым дня першакласніка.


1. Колькі разоў у дзень патрэбна чысціць зубы?
а) 1 раз;
б) 2 разы;
в) 5 разоў.
2.Выберыце прадметы асабістай гігіены :
а) партфель, ручка, кніга;
б) мяч, лялька, машынка;
в) грэбень, мачалка, зубная шчотка.
3. Асабістая гігіена – гэта…
а) правілы, дзеянні, якія забяспечваюць чысціню цела, адзення;
б) абліванне халоднай вадой;
в) прагулкі на свежым паветры.
4. У колькі гадзін першакласнікі, якія выконваюць рэжым дня, павінны класціся спаць?
а) у 7 гадзін вечара;
б) у 9 гадзін вечара ;
в) у 11 гадзін вечара .
5. Для чаго чалавеку раніцай патрэбна рабіць зарадку?
а) Зарадка паскарае пераход ад сну да бадзёрасці;
б) Каб больш часу можна было пагуляць за камп’ютарам ;
в) Каб можна было з’есці больш цукерак.

Тэст 4
Зімовыя змены ў нежывой прыродзе, у жыцці раслін, жывёл і чалавека

1. Зіма пачынаецца:
а) 1 студзеня;
б) 1 верасня;
в) 1 снежня.
2.Зімой з’яўляюцца птушаняты ў:
а) сініцы;
б) крыжадзюба;
в) вераб’я.
3. Зімой холадна, таму што Сонца над зямлёй знаходзіцца…
а) нізка;
б) высока;
в) за хмарамі.
4. Якога з гэтых звяроў можна ўбачыць у зімовым лесе?
а) вожыка;
б) лісу;
в) мядзведзя.
5. Зімой карысныя для здароўя :
а) прагулкі і рухомыя гульні;
б) прагляд мультфільмаў;
в) камп’ютарныя гульні.

Тэст 5
Чалавек і грамадства.

1.Пераходзіць дарогу можна:
а) у любым месцы;
б) па пешаходным пераходзе.
2.Які сігнал святлафора дазваляе рух пешаходам і аўтамабілям?
а) чырвоны;
б) жоўты;
в) зялёны.
3. Пры пажары патрэбна набіраць нумар:
а) 101;
б) 103;
в) 102.
4.Каб выклікаць хуткую медыцынскую дапамогу патрэбна набраць нумар:
а) 104;
б) 103;
в) 102.
5. Пры ўзнікненні пажару ў доме патрэбна:
а) схавацца ва ўтульным месцы;
б) падымаць трывогу, клікаць на дапамогу.

Тэст 6
Вясеннія змены ў нежывой прыродзе, у жыцці раслін, жывёл і чалавека

1. Адзначце першы месяц вясны:
а) красавік;
б) май;
в) сакавік.
2.Вясной карысна ўжываць у ежу :
а) зеляніну (шчаўе, кроп, салату);
б) марожанае;
в) цукеркі.
3. Адзначце радок, у якім пералічаны свойскія жывёлы
а) каза, авечка, сабака;
б) ліса, лось, мядзведзь;
в) дзяцел, варона, верабей.
4. Якія жывёлы прачынаюцца вясной ад зімовага сну?
а) воўк, лось. алень;
б) мядзведзь, вожык, барсук.
в) кот, сабака, каза.
5. Як толькі на палях з’яўляюцца першыя праталіны, з выраю вяртаюцца:
а) ластаўкі;
б) жаўрукі і шпакі;!
в) стрыжы.


Тэст 7
Змены ў нежывой прыродзе, у жыцці раслін, жывёл і чалавека летам

1.Выберыце назвы месяцаў лета:
а) снежань, студзень, люты;
б) верасень, кастрычнік, лістапад;
в) чэрвень, ліпень, жнівень.
2. Адзначце радок, у якім пералічаны дзікія жывёлы.
а) карова, кот, свіння;
б) барсук, лось, воўк;
в) гусь, качка, певень.
3. Якія ягады паспяваюць летам?
а) суніцы, чарніцы;
б) журавіны, брусніцы;
4. У якім радку запісаны назвы ядавітых расліны?
а) васілёк, канюшына, рамонак;
б) мудранка, воўчае лыка.
5. Летам цёпла, таму што Сонца над зямлёй знаходзіцца:
а) нізка;
б) высока.


Тэсты " Чалавек і свет"2 клас



Тэст па тэме ” Прырода вакол нас”.

1. Дрэва, птушка, рыба – гэта 

а) жывая прырода 
б) навакольны свет
в) нежывая прырода.


2. Якія ўмовы неабходны чалавеку для жыцця?
а) вада, ежа, святлоцяпло 

б) адзенне, ежа, святлоцяпло 
в) ежа, святлоцяпло, мэбля. 

3. Жывая прырода …
а) не дыхае, не харчуецца, не расце, не размнажаецца, не памірае.
б)  дыхае, харчуецца, расце, размнажаецца, памірае.

4. Сонца, вада, камень –гэта…
а) жывая прырода
б) нежывая прырода


5. Чалавек з’яўляецца часткай:
а) жывой прыроды;
б) нежывой прыроды.


Тэст па тэме ” Грыбы”
1. Баравік, падасінавік, апенькі – гэта:
а) ядомыя грыбы
б) ядавітыя грыбы
2. Грыбы – гэта:
а) расліны
б) асаблівая група жывых арганізмаў
 3. Пры зборы грыбоў неабходна:
а) браць старыя грыбы, бо яны вялікія
б) нельга браць незнаёмыя грыбы
4. Ядавітыя грыбы неабходна:
а) пакідаць
б) збіваць нагамі
5. Ядавіты грыб з зеленаватай аба белай шапачкай  - гэта :
а) сатанінскі грыб
б) бледная паганка


Тэст па тэме “ Паветра”
1 Якія уласцівасці паветра?
   1) праводзіць цяпло
   2) бясколернае
   3) мае пах
2. Калі ў памяшканні пахне дымам, гэта значыць :
   1) паветра забруджанае
   2) паветра мае пах дыму
   3) яно так заўсёды пахне
3. Чаму пад снегам не замярзаюць расліны зімою?
   1) снег -  гэта коўдра, у якой многа паветраяно не прапускае  холаду
   2цёплая зіма
5. Чаму зімою мы апранаем футра?
   1) прыгожа
   2) цёплая подбіўка
   3) паветра паміж варсінкамі не пропускае цяпло
6. З чаго складаецца паветра?
    1) кісларод, вуглякіслы газ
    2)  атмасфера
8. Як забруджваецца паветра?
    1) заводы і машыны
    2расліны
9. Як ачысціць паветра?
   1) ставіць фільтры і насаджваць больш раслін
   2) забараніць машыны   
10. Знайдзі правільнае выказванне .
1) заводы і фабрыкі выкідваюць у атмасферу сажу і вуглякіслы газ
2) заводы і фабрыкі выкідваюць у атмасферу кісларод
3) заводы і фабрыкі не забруджваюць паветра 


Тэст па тэме “ Вада і яе  уласцівасці”

1.     Без чаго не могуць обходзіцца жывыя арганізмы?
А. вады і паветра   
Б.  цяпла і тэлевізара
     2. З якіх газаў складаецца вада?
А. кісларод і вуглякіслы газ
Б.   кісларод і паветра
3.     Якой уласцівасцю валодае вада, калі праз яе ты бачыш прадметы?
А.   непразрыстая
Б.   празрыстая
4.     Якога колеру вада?
А.   белага
Б.    бясколернага
5.     Ці мае чыстая  вада пах??
А. не              Б.   так
6.     Ці можа вада растварыць пясок?
А.  так           Б.  не
7.     Які смак мае вада?
А.  салодкая
Б.  не мае смаку
8. Якімі ўласцівасцямі валодае вада, калі яна расцякаецца?
А.   цякучасці
Б.   разліва
9. Якую форму мае вада?
А.   круглую
Б.  форму таго, у чым знаходзіцца
10. Чаму вільготныя рэчы высыхаюць?
А.   вада расцякаецца
Б.   вада выпараецца

Тэст па тэме   “Глеба”
1. Верхні рыхлы пладародны слой зямлі, пакрыты расліннасцю – гэта:

а) пясок
б) глеба
 в) гліна

2. Якія рэчывы ўваходзяць у састаў глебы?
а) пясок, гліна, вада, паветра, перагной,
б) солі, шкло, пясок


3. Падкрэслі жыхароў глебы. 
а) расліны, рыбы, мікраарганізмы, мядзведзі, змеі, грыбы                 б) дажджавыя чарвякі, краты, насякомыя, лічынкі, мышы

4. Нельга дапускаць разрушэння і знішчэння пладароднага слоя, таму што:  
а) глеба дае корм раслінам і жывёлам;
б)глеба зберагае цяпло і вільгаць для раслін і жывёл;
в) глеба ачышчае ваду і паветра.


5. Выберы правільныя адказы:
арасліны садзейнічаюць разбурэнню глебы. 

бдажджавыя чарвякі разбураюць верхні слой пладароднай глебы. 
внельга разбураць слой апалага лісця, знішчаць насякомых, рваць вялікія букеты кветак.


Тэст па тэме “ Расліны – частка жывой прыроды
1.Кветка, сабака, чалавек – гэта:  
а) жывая прырода
в) нежывая прырода.
2.Частка расліны, якая забяспечвае паветранае жыўленне расліны – гэта:
а) плод
б) ліст
3.Частка расліны, на якой  размешчаны лісты  - гэта :
а) сцябло
б) корань
4.Корань гэта:
а) падземная частка
б) надземная  частка
5. Расліне для жыцця неабходны:
а) памяшканне, іншыя расліны, вазон.
б) вада, пажыўныя рэчывы, паветра, святлоцяпло
6.Назаві часткі раслін:
а)  сцябло, ліст, плод
в) корань, сцябло, ліст, кветка, плод
7. Значэнне кораня для расліны:
а) дзякуючы кораню расліна харчуецца і дыхае
б)  корань замацоўвае расліну ў глебе і здабывае харчаванне
8.Сцябло патрэбнае расліне, каб:
а) дастаўляць пажыўныя рэчывы ад кораня да іншых органаў
б) для прыгажосці


Тэст па тэме “Лекавыя расліны”

1. Крываўнік, трыпутнік, падбел – гэта:
а) ядавітыя расліны
б) лекавыя расліны
2. Збіраць лекавыя расліны неабходна:
а) у пачатку цвіцення ў сонечнае надвор’е
б) зрываць усю расліну
3. Трыпутнік лечыць:
а) прастуду і кашаль
б) раны
4. Крываўнік  дапамагае пры:
а) крывацёку
б) ранах і апёках
5. Пры зборы лекавых раслін неабходна пакідаць часчку:
 а) для прыгажосці
 б) для размнажэння

Тэст па тэме “Ядавітыя расліны”
1. Ядавітыя расліны:
А) воўчае лыка, мудранка, ландыш
Б) Воўчае лыка, трыпутнік, рамонак
2. Ядавітыя расліны
А) магу дакранацца, нюхаць, рваць кветкі
Б) не буду блізка падыходзіць
3. Воўчае лыка можна пазнаць:
А) па ружовых кветках, якія сядзяць проста на ствале, або па чырвоных пладах
Б) па лістах і таўшчыні сцябла
4. Знайдзі лішняе: блёкат, дурнап’ян, баршчэўнік, зверабой
А) баршчэўнік
Б) зверабой
5. Ядавітыя расліны для прыроды:
А) карысныя
Б) шкодныя

 Тэст па тэме  Насякомыя”

1.Камар, муха, матыль, пчала, авадзень, мурашка – гэта
А) насякомыя
Б) паўзуны
2. Насякомыя падобныя тым, што яны:
А) лятаюць і поўзаюць
 Б) маюць 3 пары ног і насечкі на брушку
3. Неабходна беражліва адносіцца да пчол і чмялёў таму што:
А) яны ўпрыгожваюць прыроду
Б) пчолы і чмялі  павышаюць ураджай і апыляюць расліны
4. Каляровых матылькоў нельга лавіць, таму што яны
А) упрыгожваюць прыроду
Б) упрыгожваюць прыроду , з’яўляюцца рэдкімі, калі дакранешся, то сціраюцца лускавінкі на крыльцах  і  матылёк загіне
5. Я прайду міма мурашнікаў, таму што:
А) нельга з цікаўнасці раскідваць мурашнікі
Б) мурашак няма дома


Тэст па тэме “Рыбы”
1.сом, шчупак, карась , платва – гэта
А) змеі
Б) рыбы
2.Рыбы – гэта:
А) жывёлы, якія ўмеюць плаваць
Б) жывёлы, якія жывуць у вадзе, дыхаюць жабрамі, цела пакрыта луской і сліззю
3. Акунь, сом, шчупак – гэта
А) раслінаедныя рыбы
Б) драпежныя рыбы
4. Драпежныя рыбы для прыроды:
А) карысныя, бо з’ядаюць хворых і аслабленых жывёл
Б) шкодныя, бо балюча кусаюцца
5.Рыба камбала плоская, з вачамі на адзін бок – гэта прыстасаванне да умоў жыцця:
А) на паверхні вады
Б) на дне мора

Тэст па тэме “Земнаводныя”

1. Жабы,трытоны, рапухі – гэта
А) паўзуны
Б) земнаводныя
2. Жабы і рапухі - земнаводныя, таму што:
А) могуць жыць у вадзе і на сушы, цела пакрыта голай скурай, з дапамогай якой яны дыхаюць.
Б) маюць хвост
3 Усе земнаводныя нараджаюцца:
А) у вадзе
Б) на сушы
4. Перамяшчаецца на зямлі з дапамогай кароткіх слабых ног:
А) жабы
Б) рапухі
5.Жаб і рапух неабходна абараняць, таму што:
А) яны самыя безабаронныя жывёлы
Б) яны знішчаюць вялікую колькасць слізняў, вусеняў, шкодных насякомых


Тэст па тэме “Паўзуны”

1.Яшчаркі, змеі, вужы – гэта
А) земнаводныя
Б) паўзуны
2. Мае на галаве жоўтыя плямы
А)вуж
Б) гадзюка
3.Вуж, яшчарка, змяя – паўзуны, таму што:
А) поўзаюць, цела пакрыта сухой скурай, рагавымі лускавінкамі, дыхаць дапамагае скура і лёгкія
Б) актыўныя ў гарачую пару года
4.Размнажаюцца :
А) з ікрынак
Б) з адкладзеных яек
5. Усе дарослыя паўзуны драпежнікі:
А) так
Б) не

Тэст па тэме “Птушкі”

1.Паўлін, страус, верабей, ластаўка – гэта:
А) птушкі
Б) звяры
2. Птушкі  адрозніваюцца тым, што :
А) умеюць лятаць
Б) цела пакрыта пер’ем
3. Пугач, ястраб, дзяцел – гэта:
А) раслінаедныя птушкі
Б) драпежныя птушкі
4.Шпак, бусел, ластаўка, чапля – гэта:
А) зімуючыя птушкі
Б) пералётныя птушкі
5. Пералётныя птушкі  баяцца:
А) холаду
Б) голаду
6.Птушак патрэбна падкормліваць зімой:
А) каб птушкі прыляталі да жытла чалавека
Б) птушкам зімой не хапае корму, і яны могуць загінуць 


Тэст па тэме Звяры

1.Воўк, ліса, барсук – гэта:
А) звяры
Б) хатнія жывёлы
2. Звяры адрозніваюцца тым, што:
А) Жывуць у лесе
Б) цела пакрыта поўсцю і выкормліваюць дзіцянят малаком
3. Усе звяры падзяляюцца на:
А) раслінаедныя і драпежныя
Б) раслінаедныя, драпежныя і ўсёедныя
4.Якое млекакормячае з’яўляецца сімвалам Беларусі?
А) бусел
Б) зубр
5.Якія жывёлы маюць патрэбу ў ахове чалавека?
А)усе жывёлы
Б) толькі тыя, што занесены ў Чырвоную кнігу 

Тэст па тэме “Клопат пра сваё здароўе”

1. Рэжым дня патрэбна выконваць :
А) каб паспець паснедаць
Б) каб захаваць і ўмацаваць здароўе
2. Каб захаваць зубы здаровымі, трэба чысціць іх:
А) 1 раз на дзень
Б) 2 разы на дзень
3. Пасля заняткаў у школе трэба:
А) адпачыць на свежым паветры
Б) адразу паглядзець тэлевізар
4. Вітамін С утрымліваецца:
А) у печані, у жаўтку яйка, у рыбе, малочных прадуктах
Б) больш за ўсё ў свежай шыпшыне, лімонах, чорных парэчках
5. Пры падрыхтоўцы дамашняга задання патрэбна:
А) выканаць іх як мага хутчэй, каб паспець больш пагуляць на вуліцы
Б) рабіць перапынкі, выконваць акуратна

па тэме “Сям’я”

1.Сям’я – гэта:
А) людзі і іх жывёлы
Б) родныя людзі, якія жывуць разам
2. Даход сям’і – гэта:
А) усе грошы, заробленыя членамі сям’і
Б) грошы, якія зарабіў тата
3. Заработная плата- гэта:
А) грошы, заробленыя мамай і татам
Б) грошы, заробленыя мамай, татам, бабуляй і дзядулем
4. Расход – гэта:
А) грошы, якімі аплачваюць тавары і паслугі
Б) Грошы, якія расходуе бабуля і дзядуля
5. Як можна эканоміць грошы ў сямейным бюджэце:
А) не купляць прадукты харчавання і лекі
Б) своечасова выключаць ваду і электрычнасць,  беражліва адносіцца да адзення і абутку


Тэсты “ Чалавек і свет” 3 клас

Тэст па тэме «Луг»
1. Як называецца ахоўная афарбоўка божых каровак?
А)Адпуджваючая  Б) заступніцкая  в)папераджальная
2. Які ланцуг харчавання характэрны для луга?
А)Асіна заяц воўк
Б)Травы мыш лісіца
в)Асака камар страказа
3. Якія дзеянні чалавека могуць быць небяспечныя для луга?
-1 спальванне сухой травы
2падсяванне насення каштоўных траў
3ўнясенне угнаенняў
-4 выпас жывёлы
4. Жыццё якія жывёлы звязаны з лугам?
гусь ,бабёр,лісіца ,дзяцел
5.Якія з гэтых раслін растуць на лузе?
Канюшына, раска, гарлачык,

Тэст па тэме: «Жыццё лесу»
1) Якія расліны ўтвараюць верхні ярус ?
А) Дрэвы Б) Хмызнякі в) Травы
2) Якія расліны ўтвараюць ніжні ярус у лесе?
А) Травы Б) Хмызнякі вДрэвы
3) Якая птушка не з'яўляецца насякомаеднай?
А) Попаўзень Б) Дзяцел в) Сава
4) Які звер не з'яўляецца ўсяедным?
А) Мядзведзь Б) Кабан в) Алень
5) Што дапамагае караням дрэў ўсмоктваць з глебы ваду?
А) Травы Б) Грыбы в) Хмызнякі
6) Які лясны звер лічыцца драпежнікам?
А) Мыш Б) Ліса в) Заяц
7) Якое жывёла не сілкуецца жалудамі?
А) Палёўкі Б) Кабан в) Івалга
8) Працягнем ланцуг сілкавання: хвоя - караед - ...
А) Лясная мыш Б) Дзяцел Ув Лось
9) Працягнем ланцуг сілкавання: Жолуд - палёўка - ...
А) сава Б) Вавёрка в) Дрозд 


Тэст па тэме “Балота”
1.Чем ўмовы жыцця на балоце адрозніваюцца ад умоў жыцця ў лесе?
а) На балоце растуць дрэвы.
б) На балоце заўсёды лішак вільгаці і недахоп кіслароду.
2. Чаму балота з'яўляецца прыродным згуртаваннем?
а) Таму што тут могуць жыць некаторыя расліны і жывёлы.
б) Таму што тут жывуць расліны і жывёлы, якія цесна звязаныя паміж сабой ланцугамі харчавання і прыстасаваныя да існуючых умоў.
3.Якія з пералічаных прыкмет належаць росянцы.
Невялікі, высокі; чырванавата-зялёны колер, жаўтлявы колер; невялікія лісточкі, буйныя лісточкі; лісточкі пакрытыя валасінкамі з буйнымі бурбалкамі на канцах, клейкі сок; сілкуецца казуркамі, сілкуецца як звычайнае расліна.
4. Падкрэсліце, якія з пералічаных прыкмет належаць журавінам.
Травяністая расліна, хмызняк; сцябло сцелецца, сцябло тонкі; буйныя лісце; дробныя лісточкі, ягады чырвоны, ягады бардовыя.
5.Устаў прапушчаныя словы ў кожны ланцуг харчавання.
____________ ____________ -жаба-
- _______________
Расліна - камар - ______________ - _________________ - белы бусел



Тэст «Карысныя выкапні»
1.Сустракаецца па ўсёй Беларусі і выкарыстоўваецца ў ганчарстве
Пясок , гліна, торф
2. Да гаручых карысных выкапняў адносіцца:
А) торф Б) гліна У) граніт Г) мармур
3. Для атрымання мінеральных угнаенняў чалавек выкарыстоўвае:
А) граніт Б) вугаль У) пяску Г) калійная соль
4. Для будаўніцтва дамоў часцей за ўсё выкарыстоўваюць
А) пясок Б) вапняк У) мел
5. Якія ўласцівасці характэрныя для гліны
А) не мае паху Б) мае своеасаблівы пах
6. Які карысны выкапень лічыцца “чорным золатам”
А) граніт Б) калійная сольУ) каменны вугаль Г) нафта





ТЕСТ ПА ТЭМЕ «Вадаём
1. Расліны вадаёма гэта ...
 цімафееўка, пастуховая сумка, гарлачык белы
2. Санітары прэсных вадаёмаў лічыць ...
А. рака, бяззубкі, клоп-водомерка, жук-плавунец
3. Будаўнік хатак і плацін на прэсных вадаёмах з'яўляюцца ...
А. людзі
Б. чаплі
В. бабры
4. З вадаёмамі звязана жыццё ...
А. берасцянак, пліскі, соек
Б. чапляў, качак
В. цецерукоў, соў
5. Вадаём называюць прыроднымзгуртаванем, таму што ...
А. у ім багатая разнастайнасць раслін, якія служаць ежай жывёлам
Б. у ім разнастайныя жывыя істоты, якія цесна звязаныя паміж сабой

Тэст па тэме «Дзікарослыя і культурныя расліны»

1. Як завуць расліны, якія ніхто не саджаў і за якімі ніхто не даглядае?
 вулічныядзікіядзікарослыя
2. Як завуць расліны, якія чалавек вырошчвае ў садзе, поле, агародзе?
Вулічныяхатніякультурныя
3. Выберы хмызняк, які не з'яўляецца культурным.
Агрэст, ляшчына,абляпіха
4. Знайдзі групу, у якой пералічаны толькі пладовыя дрэвы.
абрыкос, персік, сліва, вішня
яблыня, рабіна, парэчка, маліна
груша, вішня, каштан, клён
5. Знайдзіце травяністую расліну, якая не з'яўляецца культурнай.
крапіва,кукурузаавёс
6. Знайдзіце групу, у якой пералічана толькі агародніна.
маліны, парэчкі, агрэст, суніцы
цыбуля, памідоры, радыска, агурок
жыта, часнык, агурок, чарніцы
7. Знайдзі групу, у якой пералічаны толькі збожжавыя культуры.
абляпіха, рабіна, рыс, кукуруза
лён, пшаніца, бавоўна, маліна
жыта, ячмень, авёс, проса


Тэст па тэме «Дзікія і хатнія жывёлы»
1. Як завуць жывёл, якіх людзі разводзяць і выкарыстоўваюць у гаспадарцы?
Пакаёвыяхатніякультурныя
2. Як завуць жывёл, якія самі здабываюць сабе ежу, ладзяць жыллё, выводзяць патомства?
Самастойныялясныядзікія
3. Знайдзі жывёлу, ад якой чалавек атрымлівае поўсць.
Авечкаконь
4. Выберыце прадукты, якія чалавек атрымлівае ад курэй.
яйкі, мяса, пух, пер'е
мяса, воўну, яйкі
яйкі, мяса, малако, пер’е
6. Прадукты, якія чалавек атрымлівае ад каровы.
малако, сыр, пух
тварог, смятана, сала
мяса, малако, кефір
7. Знайдзі дзікую птушку.
Варонакурыцаіндычка

Тэст па тэме «Чырвоная кніга.
1. Закончы вызначэнне: «Чырвоная кніга - кніга, якая змяшчае звесткі ...»
пра рэдкія расліны
аб зніклых раслінах і жывёлах
аб рэдкім і зніклыя расліны і жывёлы
2. Чаму для гэтай кнігі абраны чырвоны колер?
гэта прыгожы колер
гэта яркі сігнал
гэта сігнал небяспекі
3. Знайдзі расліна, якое занесена ў Чырвоную кнігу.
Лотасчаротасака
4. Знайдзі звера, які занесены ў Чырвоную кнігу.
Слонзубралень
4. Знайдзі птушку, якая занесена ў Чырвоную кнігу.
-кряква качкапеліканшэры журавель
5. Знайдзі казурка, якое занесена ў Чырвоную кнігу.
Страказа,божая кароўка,жук-алень
6. Як называецца раслінаЧырвонай кнігі.
венерын чаравічаклотас, сасна
8. Знайдзіце выказванне, якое ставіцца да правіл сяброў прыроды.
Які выпаў з гнязда птушанят трэба забіраць дадому.
У лесе трэба выконваць цішыню.
Матылі трэба лавіць сачок.


Заданні па МРБ

        1. Колькі ў Беларусі абласцей?   Назаві абласныя гарады.
2.Якая колькасць насельніцтва?  Дзе пражывае большая частка    насельніцтва?
3.Наша краіна размешчана …
4.Плошча складае…
5.Падпішы назвы старажытных плямёнаў.
6.Галоўныя рэкі Беларусі…
7.Самыя вялікія азёры Беларусі…
8.Нашы суседзі…
9.Якія правілы трэба ведаць, каб прачытаць гістарычную карту?
10.Маўклівыя сведкі мінуўшчыны гэта…

Тэставыя заданні
па тэме  “ Аднародныя члены сказа”. 4 кл.

Варыянт 1.

1.     Як могуць быць звязаны паміж сабой аднародныя чл. ск?

А).  інтанацыяй і злучнікамі;
Б). толькі інтанацыяй;
В). інтанацыяй і прыназоўнікамі.

2.     Адзначце кружком сказы, у якіх ёсць аднародныя чл. ск.

А). У зялёнай траве растуць розныя кветкі.
Б). Снег услаў зямлю і дахі дамоў бялюткім абрусам.
В). Прайшоў драбнюткі, але спорны дожд.

3.     Якія члены сказа з яўляюцца аднароднымі? Адзнач  правільны адказ.

Зноў заспявала, вайграла, загаманіла вясна
.
А). Дзейнікі;
Б). Выказнікі.
В). даданыя чл. сказа.

4.     Адзначце кружком сказы, у якіх правільна пастаўлены знакі прыпынку.

А). Гулі чмялі і пчолы на сініх чабарах.
Б). Узняўся моцны вецер, але хмары не разагнаў.
В). Зазелянелі палі лугі , і лясы.

5.     Адзначце кружком сказы, у якіх не хапае косак
.
А). Раніца была пахмурная (?) але бязветраная.
Б). Шануй (?) і паважай працу кожнага чалавека.

В). Я думаю аб міры (? ) аб шчасці на зямлі.




1 комментарий: